Влада Китаю 1 травня розпочала кампанію "Місяць стимулювання споживання", націлену на збільшення споживчих витрат на тлі поліпшення епідемічної ситуації та відновлення економіки після пандемії. Про це повідомив телеканал CGTN.
За його даними, кампанія організована Міністерством комерції КНР спільно з місцевими органами влади. Протягом місяця в країні пройде ряд заходів, будуть видаватися споживчі купони, надаватися знижки. Як передає телеканал, у фестивалі споживання візьмуть участь як традиційні магазини, так і платформи електронної торгівлі. За даними Сі-джі-ті-ен, понад 260 підприємств онлайн-комерції будуть надавати покупцям знижки, товари по акції, в тому числі предмети для дому, товари легкої промисловості.
Одним з найбільш знакових заходів місяці, відзначається в матеріалі, стане Перша Китайська міжнародна споживча ярмарок, яка пройде в південній провінції Хайнань з 7 по 10 травня. За даними організаторів, в ній візьмуть участь понад 600 зарубіжних компаній.
У червні минулого року з метою стимулювання споживання після пандемії влади Пекіна провели кампанію "Сезон споживання". Жителям столиці було видано споживчі ваучери на загальну суму 12,2 млрд юанів (близько 1,87 млрд доларів). Купони можна було використовувати протягом 14 днів як в традиційних магазинах, так і в інтернеті для здійснення покупок в сфері туризму, освіти, культури, спорту, громадського харчування та інших галузей. Всього в рамках "Сезону споживання" в китайській столиці відбулося більше 400 онлайн- і офлайн-заходів.
За даними Державного статистичного управління КНР, в першому кварталі поточного року обсяг роздрібних продажів споживчих товарів в Китаї склав 10,52 трлн юанів (близько 1,61 трлн дол), що на 33,9% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. При цьому обсяг реалізації товарів через інтернет в січні-березні зріс на 29,9%, до 2,8 трлн юанів (430,29 млрд доларів).
Споживчий ринок КНР в останні роки демонстрував плавне зниження темпів збільшення роздрібних продажів. У 2018 році вони зросли на 9%, в 2019-м - на 8%, а в минулому році через пандемію - всього на 3,9%. Згідно з офіційною статистикою, за рахунок внутрішнього споживання забезпечується більш половини економічного зростання Китаю.
2. Народний банк Китаю вирішив передати контрольованій державою компанії дані про споживче кредитування Ant Group,фінансовий інструмент Alibaba, Джека Ма. Нова структура буде працювати в тому числі з конкурентами Ant, такими як держбанки, пише Financial Times.
Ключові факти:
•Новою компанією керують колишні керівники Центрального банку Китаю.
•Ant наполягала на тому, щоб очолити нову структуру, розповіли FT співрозмовники. Однак Народний банк Китаю вказав, що це створить конфлікт інтересів.
•Державний контроль поставить під загрозу здатність Ant збирати й аналізувати інформацію про ключові сектори свого бізнесу, в тому числі про споживче кредитування.
•У січні Народний банк Китаю оприлюднив правила, згідно з якими китайські компанії мають отримувати схвалення влади перш ніж займатися кредитуванням. Наразі видано три ліцензії фірмам, які контролюються владою.
3. Зусилля і досягнення Китаю у сфері захисту прав інтелектуальної власності (ПІВ) отримали визнання як всередині країни, так і за кордоном, заявив в п'ятницю глава Державного управління у справах інтелектуальної власності КНР Шень Чанюй на форумі в Пекіні. У своєму виступі він як доказ навів два показники, одним з яких є результат актуального дослідження соціальної задоволеності захистом ПІВ в Китаї з рекордними 80 балами зі 100.
Іншим показником є Глобальний інноваційний індекс Всесвітньої організації інтелектуальної власності, за яким Китай піднявся на 14-е місце, зайнявши перше місце серед світових економік із середнім рівнем доходу.
Шень Чанюй також відзначив зусилля, прикладені Китаєм в останні два роки для врегулювання спорів про порушення патентних прав, створення профільних центрів по всій країні і за кордоном, націлених на надання швидших послуг, а також скорочення тривалості та вартості захисту ПІВ.
У майбутньому робота по просуванню рівного захисту прав інтелектуальної власності всередині країни й за кордоном буде посилена, додав він.
4. Українську компанію Centravis, одного з найбільших у Європі постачальників нержавіючих труб, схвалили як постачальника для китайської нафтової і хімічної корпорації Sinopec. Про це GMK Center повідомила прес-служба підприємства.
«Сентравіс» і агенту Hy-Lok China знадобилося два роки, щоб підготувати й узгодити документи, що підтверджують відповідність продукції вимогам замовника.
«Тепер «Сентравіс» відкритий до участі в проєктах корпорації, які охоплюють 60-70% нафтохімічних проєктів у Китаї. Це дасть змогу збільшити поставки інструментальних труб до країни й голосніше заявити про себе на ринку Східної Азії», – йдеться в повідомленні підприємства.
Довідково: SINOPEC – друга за величиною компанія виробник нафти і газу в Китаї, третя за величиною хімічна компанія у світі. Компанія володіє 30 нафтопереробними заводами, 353 сховищами для нафтопродуктів місткістю 18,8 млн м³.
СЕНТРАВІС ПРОДАКШН ЮКРЕЙН (CENTRAVIS) – один з найбільших у Європі виробників безшовних нержавіючих труб для машинобудування, нафтогазової й авіабудівної промисловості, енергетики. Підприємство виробляє понад 1000 типорозмірів труб з більше ніж 100 видів корозійностійких і жароміцних марок сталі.