1.
Україна і Китай домовилися почати взаємну роботу над спрощенням і скасуванням візових вимог, повідомив Заступник Міністра закордонних справ України Євген Єнін на своїй сторінці в Фейсбук. Він провів зустріч з Послом Китаю в Україні Фань Сяньжуном, в ході якої сторони узгодили пріоритети співпраці між країнами в поточному році.
Як повідомив заступник МЗС України, країни продовжать фокусувати увагу на необхідності активізувати політичний діалог, розвиток економічної взаємодії та міжлюдських контактів.
«У фокусі уваги звісно і збільшення обсягів торгівлі між країнами, і активізація діалогу щодо усунення торгових бар'єрів. Також подякував за допомогу КНР нашій країні у протидії COVID-19», — зазначив український дипломат.
Нагадаємо, раніше спікер Верховної Ради України Дмитро Разумков обговорив з послом КНР міжпарламентське і економічне співробітництво.
Офіс Президента також готує азіатське турне Президента України Володимира Зеленського. Однією з країн поїздки може стати і Китай.
2.
Вчені Китайської Академії наук успішно випробували прототип нового двигуна, який розігнали до дев'яти швидкостей звуку. Це менше половини його потенціалу. З такою силовою установкою літаки зможуть літати на швидкостях в 16 махів, що дозволить легко підніматися в ближній космос і досягати будь-якої точки на планеті за лічені години.
Технологія отримала назву Sodramjet – абревіатура від прямоточний повітряно-реактивний двигун з похилою ударною хвилею. Поява технології стала наслідком спроби вирішити одну з принципових проблем в розробці прямоточних повітряно-реактивних двигунів, пише SCMP.
Китайські вчені на чолі з Цзян Цзунлінем вирішили реалізувати ідею, яку запропонували NASA ще в 1980-х. Тоді теорію не стали розвивати, залишивши на стадії концепту. Конструктори зуміли змусити ударні хвилі працювати в унісон з камерою згоряння і проштовхувати в неї кисень з гіперзвуковою швидкістю. Деталі процесу не розкривають, але за повідомленнями ЗМІ, "чим швидше працює двигун, тим ефективніше спалюється основне водневе паливо".
Новий двигун буде значно меншим і легшим, ніж існуючі сьогодні гіперзвукові прямоточні повітряно-реактивні двигуни. Політ зі ним через половину світу без дозаправки виглядає цілком реальним. Але це точно не перспектива найближчого майбутнього. Прототип лише демонструє працездатність технології. Появи повноцінного двигуна в Китаї поки не обіцяють.
3.
Потяги Китай - Європа в 2021 році б'ють рекорди: їх уже більше 2000!
З початку 2021 року кількість поїздів Китай-Китай-Європа досягла 2093, що на 101% більше, ніж за аналогічний період 2020 року.
2093 поїзда перевезли 198 тис. #TEU, що на 111% більше, ніж торік.
#China #Railway Group оптимізовувала організацію руху вантажних поїздів Китай-Європа і надалі продовжує збільшувати пропускну здатність для них. Потяги з різними продуктами на експорт у 2021 році відправлялися з #Уханю, #Тяньцзіня, #Сіаня, провінції #Гуандун та інших місць.
З початку року вони також перевезли чимало протиепідемічних матеріалів, своєчасно доставивши їх в європейські країни, що стало основною альтернативою в умовах труднощів з іншими видами транспорту.
Потяги #Китай - #Європа продовжили тенденцію 2020 року, коли число рухомих складів досягло 12406, що на 50% більше, ніж в 2019 році, обсяги перевезень збільшується з року в рік.
4.
Державний оператор «Укрзалізниця» розраховує на зростання потоку транзитних поїздів з Китаю в країни Європи, які рухаються транзитом через територію України. До кінця року їх частота може становити до 1 складу в день, розповів директор філії УЗ ЦТС "Ліски" Едвін Берзіньш на конференції «Залізниці України: розвиток та інвестиції».
«Починали з одного поїзда в тиждень. Тепер уже можна сказати два потяги на тиждень. Протягом року їх число буде зростати. І в кінці року, я думаю, що буде вже один поїзд транзитом в день», — сказав директор філії.
Україна почала активно розвивати транзитні перевезення контейнерів з Китаю до Європи залізницею з 2020 року. За цей час УЗ спільно з перевізниками з інших країн налагодила рух поїздів за двома маршрутами.
По першому з них «Китай - Монголія - Росія - Україна - Угорщина/ Словаччина» за 11 місяців проїхав 21 поїзд з 1864 контейнерами у двадцятифутовому еквіваленті (ДФЕ). По другому маршруту «Китай - Казахстан - Росія - Україна - Словаччина/ Угорщина/ Польща» проїхало 34 поїзди, які перевезли 3130 контейнерів.
Також з липня 2020 року в Україні вперше почали прибувати прямі поїзди з Китаю. Всього до кінця року таких було 22. А з початку 2021 на станції ЦТС "Ліски" прийняли 15 поїздів з КНР, повідомив Едвін Берзіньш.
«Всі країни, які беруть участь в коридорах між Китаєм і Європою, у всіх своїх стратегічних документах бачать підвищення хто на 15%, хто на 25% в рік по транзиту вантажів. З цього випливає, що весь коридор повинен працювати», — говорить він.
В той самий час Едвін Берзіньш відзначає, що тепер «важливо створювати зворотний потік, який би транзитом з ЄС йшов на Китай».