Керівники Української частини УКДР взяли участь у роботі II Пекінського форуму «Пояс та Шлях задля міжнародного співробітництва» у складі української делегації на чолі із Першим віце-прем‘єром Кабміну України, Міністром економічного розвитку та торгівлі Степаном Кубівим, який є також співголовою Міжурядової Комісії зі співробітництва України та КНР. Цей глобальний форум зібрав 5000 учасників із 150 країн і представників більше 90 міжнародних організацій. Прибули 37 глав держав та урядів, 360 міністрів взяли участь в обговореннях питань міжнародної співпраці в рамках Нового Шовкового шляху.
В рамках форуму відбулось 12 тематичних форумів, зокрема Policy Connectivity, Financial Connectivity, People-to-people Connectivity, Think-tank Exchanges, Clean Silk Road, Economic and Trade Cooperation Zone Promotion, Infrastructure Connectivity, Trade Connectivity, Digital Silk Road, Green Silk Road, Silk Road of Innovation, Sub-national Cooperation.
На церемонії відкриття форуму виступив Голова КНР Сі Цзіньпін. Він підкреслив, що спільна реалізація Ініціативи «Пояс і дорога» (BRI) спрямована на поліпшення зв'язності і практичного співробітництва. Йдеться про спільне вирішення різних проблем і ризиків, з якими стикається людство, і досягненні взаємовигідних результатів і загального розвитку.
«Понад 150 країн і міжнародних організацій підписали угоди про співпрацю з Китаєм щодо реалізації проекту «Один пояс - один шлях». Від Євразійського континенту до Африки, Північної та Південної Америки і Океанії співробітництво між поясом і дорогами відкрило новий простір для глобального економічного зростання, створило нові платформи для міжнародної торгівлі та інвестицій і запропонувало нові шляхи для поліпшення глобального економічного управління, - підкреслив Голова КНР. - Ми можемо брати участь в двосторонньому, тристоронньому і багатосторонній співпраці, як свідчить китайське прислів'я: «Вежа будується, коли грунт на землі накопичується, а річка утворюється, коли потоки збираються разом». Нам необхідно продовжувати відкриту і чисту співпрацю. The Belt and Road - не ексклюзивний клуб».
Сі Цзіньпін також підкреслив, що зв'язок має життєво важливе значення для розвитку співробітництва проекту «Belt and Road», необхідно просувати глобальне партнерство в сфері з'єднань для досягнення загального розвитку і процвітання. З цією метою Китай буде продовжувати працювати з іншими сторонами над створенням мережі зв'язку, зосередженої на економічних коридорах, таких як Новий Євразійський сухопутний міст, доповнений основними транспортними маршрутами, наприклад такими як залізничний експрес Китай-Європа і Новий міжнародний наземний та морський торговельний коридори, швидкісна автомагістраль, посилена великими залізничними, портовими і трубопровідними проектами.
Делегація України зосередилися на участі у роботі тематичної панелі Trade Connectivity (Торгова зв‘язаність). Керівник делегації Степан Кубів виступив з промовою, у якій запропонував Пекіну прокласти інфраструктурно-транспортний коридор до ЄС територією нашої країни.
«Кращий підхід для подальшого зведення китайського експресу до Європи, про який говорить уряд КНР, - це створення маршрутів територією України. Ми пропонуємо китайським колегам спільний проектний портфель: розвиток портової інфраструктури, об'єктів альтернативної енергетики, будівництво автомобільних доріг і мостів, розвиток об'єктів залізниці і аеропортів, високі технології, співпрацю в аерокосмічній сфері, переробці агропродукції, - зазнавич Степан Кубів у своєму виступі. - Ми також готові розвивати співпрацю з модернізації української промисловості та створювати спільні виробничі потужності. Фактично йдеться про створення основ для розвитку торгового і промислового коридору Китай-Україна-ЄС».
Степан Кубів і Міністр комерції КНР Гао Хучен підписали Меморандум, який дає старт підготовці детальної дорожньої карти Україна-Китай щодо спільного будівництва Економічного поясу Шовкового та Морського Шовкового шляхів ХХІ століття.
Крім того, вже поза межами форуму, у ході робочого візиту С. Кубіва до КНР було остаточно погоджено проект інвестиційної Угоди між урядами України й КНР на загальну суму $350 млн на будівництво мосту через Дніпро поблизу м. Кременчук.
Читайте також:
Ігор Литвин взяв участь у дискусії щодо проблем відносин між Україною та Китаєм
Чжан Сяолун очолив Китайську частину Українсько-Китайської ділової ради
У Давосі підписано меморандум про співпрацю із китайскою Cedar Holdings Group