10 років тому, 20-го червня 2011 року у Києві, в ході візиту до України Голови Китайської Народної Республіки п. Ху Цзінтао було підписано Спільну декларацію про встановлення та розвиток відносин стратегічного партнерства між Україною та КНР.
Стратегічне партнерство - тип міждержавних відносин, побудований як послідовна система взаємодії держав в напрямі реалізації спільних стратегічних завдань, інтересів та цілей. Час, протягом якого Україна та Китай вибудовували двосторонні відносини, а також їх різноплановість, глибина та інтенсивність взаємин, чітко підтвердили нагальну потребу перевести наші із Піднебесною стосунки саме у формат стратегічного партнерства. В широкому розумінні стратегічне партнерство України та КНР – це система взаємодії двох наших держав, яка ґрунтується на визнанні спільних цінностей та/або бачення, високому рівні співробітництва у визначених сферах, обопільній зовнішньополітичній підтримці, узгодженні позицій у кризових ситуаціях та при вирішенні міжнародних конфліктів.
Стратегічний характер партнерства України з КНР має, насамперед, економічне підґрунтя. Стратегічно важливим питанням для КНР є оптимізація міжнародних транспортних потоків та розвиток транскордонної транспортної інфраструктури, зокрема реалізації глобальної ініціативи китайського лідера п. Сі Цзіньпіна «Один пояс - один шлях». Розвиток української транспортної мережі в контексті трансконтинентальних перевезень цілком відповідає китайським інтересам щодо розширення торгівлі з Європою. Окрім забезпечення базових потреб економіки Китаю за рахунок регулярних поставок українських зернових та іншої продукції агропромислового, а також гірничо-добувного секторів України, існує зацікавленість КНР щодо розвитку співробітництва з Україною у технологічних сферах – машинобудуванні, космічній галузі, авіа-, судно- та двигунобудуванні, атомній та альтернативній енергетиці. Є чітке розуміння того, що через спільне виробництво високотехнологічної продукції з Китаєм Україна зможе забезпечити собі гідне місце на світових ринках. Стратегічні наміри щодо розвитку виробничої кооперації та залучення китайських інвестицій перетворює Китай на важливе джерело модернізаційного розвитку України. Створення індустріальних парків, зон технологічного розвитку не тільки здатне забезпечити Україну новими робочими місцями, але й сприятиме технічному та технологічному прогресу нашої економіки. В свою чергу, Китай при реалізації стратегії просування своєї сучасної продукції на європейські ринки враховує можливості використанням транзитного потенціалу України. Реалізація досягнутих на найвищому рівні українсько-китайських домовленостей, наповнення відносин стратегічного партнерства між обома країнами практичним економічним змістом, вимагають від України напрацювання комплексної і послідовної політики, яка б враховувала політичну, економічну й фінансову вагу Китаю у сучасному світі.
За 10 років з моменту підписання Спільної декларації про встановлення та розвиток відносин стратегічного партнерства між Україною та КНР відбувались ті чи інші знакові події, досягнення і навпаки, що демонструють нормальні живі стосунки між країнами, де завжди є точки для зросту та розвитку.
Бізнесові структури-члени Українсько-Китайської Ділової ради, як і загалом ділові кола України, з великим оптимізмом дивляться у майбутнє відносин стратегічного партнерства між Україною та Китаєм, насамперед за рахунок інтенсифікації політичного діалогу, у тому числі на найвищому державному рівні!